Ez volt az első megjelenésünk hasonló ausztriai rendezvényen. Milyen céllal jöttünk?
Mindenképpen ismerkedni akartunk az osztrák szokásokkal. Magyarországon, és Szlovákiában már többször megjelentünk, de Ausztriában az elmúlt egy évben még nem. Meg akartuk ismerni a helyi szokásokat, trendeket, magatartásokat, és amolyan tapasztalatszerzésnek szántuk ezt a kiállítást.
Milyen tapasztalatokat szereztünk?
A legfőbb tapasztalatunk az volt, hogy ellentétben a magyar és szlovák hagyományokkal, itt a lakosság számára is érdekes egy-egy ilyen vásár. Míg ott elsősorban a konkurensek, beszállítók és gyártók találkoznak, itt jelentősebb a kereskedések aránya. A lakosság jó részénék igenis szándéka itt körbejárni, sőt, itt egy építkezés, felújítás előkészületeit megtenni. Mindezt tették igen tudatosan, az ár mellett a cég is érdekelte őket, a mögé rakott tudás, munka, szemlélet. Ez mindenképpen más, mint itthon.
Sokan látogatták meg weboldalunkat is (www.castore.at) a vásár alatt, ez azt jelenti, hogy valóban átgondolják a döntésüket és tájékozódnak.
Milyen termékcsoportra volt a legnagyobb érdeklődés?
Nehéz lenne erre válaszolni, de valószínű a bemutatott, okosvezérlésű garázskapu volt a legérdekesebb számukra, de beltéri ajtó, műanyag ablak, acél bejárati ajtó és vinyl padlóra is érkezett megrendelés, valamint több árajánlatkérés is.
Kikkel találkoztatok a vásáron?
Érdekes volt, hogy sokan jöttek el Észak-Burgenland területéről, akik közül nagyon sokan nem ismertek minket, nem ismerték az oberwarti üzletet és annak kínálatát. Számukra is nagy öröm és felüdülés volt egy ilyen árpolitikájú és választékú cégcsoport.
Találkoztunk régi ügyfeleinkkel is, akik Andrásékhoz azonnal oda is mentek (például egy pálinkára…), de érkeztek Graz és Stájerország különböző területéről is.
Leendő grazi üzletvezetőnket is bedobtuk a mélyvízbe, képzését és látásmódját is itt igyekeztük trenírozni.
A jövőben: Grazban, Bécsben?
Egészen biztosan! Jó tapasztalatokat szereztünk, ezeket biztosan a számok is alátámasztják, de most az a legfontosabb, hogy a lakosság szokásokról minél többet megtudjunk. Látjuk, érezzük, hogy rengeteget tudunk találkozni leendő vásárlóinkkal, ezért összességében nagyon pozitív tapasztalatokat és impulzusokat kaptunk.