10+1 tévhit termékeinkkel kapcsolatban
„A laminált padló fából van…”
Ez egy valóban régi tévhit, és bár sokan megdöbbennek, de üzleteinkben nap mint nap találkozunk ezzel a „megállapítással”. Sajnos olyan is előfordult, hogy egy több éves laminált padlót felcsiszoltak, és lakkot kerestek hozzá.
A laminált padló kicsiny része van fa-származékból. Nem fa!
„A hangszigetelés és a 3 rétegű üvegezés…”
Bár a józan paraszti ész ezt mondatná velünk, ettől még tény: a 3 rétegű üvegezés önmagában nem emeli a nyílászáró hangszigetelő képességét – ugyanakkor vitathatatlanul jobb hőszigetelő.
A hangszigetelést javíthatjuk az üvegrétegek közötti légrés növelésével, az üvegek vastagságának növelésével, valamint speciális hangszigetelő fólia igénylésével, mely egyben biztonsági üvegezésnek is minősül.
„Megoldjuk „okosba”, vagy a sógor/haver/após/bárki megcsinálja „occsón”,
jó lesz az úgy is!”
Valóban sok olyan dolog van, amin lehet spórolni, bár ekkor valószínűleg az időnkkel fizetünk érte. Vannak viszont olyan szakmunkák, amiken egyszerűen nem érdemes spórolni, mert jobb esetben csak a teljes munkát kell újra csináltatnunk, rosszabb esetben még a terméket is újra kell vásárolnunk hozzá.
„Az 50 ezres ajtó pont ugyanazt tudja, mint a 100 ezres!”
Ha ez tényleg így lenne, akkor nem létezne a 100 ezres kategória. Nagy valószínűséggel esztétikai különbség is van köztük, de jó eséllyel a belső tartalom is más. És szinte biztos, hogy a drágább fogja tovább bírni, akkor pedig felmerül a kérdés, hogy összességében melyik is volt a drágább? Ezzel együtt természetesen vannak olyan helyek, ahol a vackot akarják drágán eladni. Hogy ne esünk áldozatul, érdemes egy kis szakértelemmel felvértezni magunkat, vagy megbízható helyen vásárolni.
„Megvagyunk 2 hónap alatt mindennel…”
Aki még nem újított fel, azt valószínűleg sok meglepetés fogja érni. Hiába tervezünk meg mindent papíron, az esetek 99%-ában valami váratlan közbe fog jönni. És az borít mindent, mert a mester akkor már nem ér rá, amiatt a másik munkálat még nem kezdhető el, stb. Elég arra gondolni, hogy jelenleg az egyedi gyártási beltéri ajtókat 12 hétre vállalják a komolyabb cégek, de ez is megcsúszhat 2 héttel…
„A szekcionált kapu drága!”
„A vastagság igenis számít…”
Nos, a hőszigetelésben ez a pikáns megjegyzés egészen biztosan megállja a helyét, megint csak azt tudjuk mondani, hogy hosszú távon nem gyártanák, ha nem lenne értelme.
Bizony, egy 15 cm-es polisztirol-rendszer valóban többet tud, mint ugyanaz az anyag 5 cm-es vastagsággal.
„Ha hőszigetelést rakatok, penészes lesz a falam…”
Na, nem… A külső és belső hőmérséklet kiegyenlítődésekor valóban képződhet páralecsapódás, ami kedvez a penészgombák szaporodásának, de ez csak akkor lesz így, ha nem megfelelő módon történik a kivitelezés!
Tehát: megfelelő anyagok, megfelelő szakember ⇒ nincs penészesedés, csak alacsonyabb fűtésszámla!
„Tolóajtó, harmonikaajtó? Pénzkidobás…”
A toló- és harmonikaajtók gyártásának, forgalmazásának oka az a meglévő piaci igény, hogy a nyíló ajtó előtt helyet takarítsunk meg lakásunkban, vagy: ha nem fér el egy hagyományos, nyíló ajtó, akkor is oldjuk meg a helyiségek térelválasztását.
Namost biztosan vannak, akik esztétikai/lakberendezési okokból választanak mondjuk tolóajtót, de induljunk ki abból, hogy a szükség hozza. Ha a legegyszerűbb (magyarul legolcsóbb) beltéri ajtót választjuk, minimum 8-10 évre tervezhetünk vele. Számoljuk ki, hogy ennyi idő alatt hányszor fogunk káromkodni, mikor a fél család/vendégsereg bedugul egy mosdó előtt folyosóba, vagy épp rányitjuk egy mezítlábas családtagra az ajtólapot. Nézzük meg az árkülönbözetet, mérlegeljünk, de ne ítéljünk elsőre!
„WC-zár? Ez is csak urizálás…!”
Nem nagy dolog? Lehet, de nem is urizálás!
„Az áremelések részben a kereskedők miatt, részben az állami támogatások miatt vannak…”
Egyfelől – a Jola esetében is – külföldi gyártó partnereink folyamatos és azonnali áremelésekben vannak, másfelől a kereskedők közötti versenyhelyzet nem tenné lehetővé a „kereskedői áremelést”.
Az a helyzet, hogy a Covid utáni (?) helyzet a kereslet robbanásszerű növekedését okozta, és ezzel egyidejűleg a kínálati (gyártási, termelési és raktározási) kapacitások csökkenését. Több hónapra van még szükség, hogy újra a régihez hasonló árakkal dolgozhassunk – és akkor sem azokkal azonosakkal.